با ما شو

وبلاگی در خصوص سبک زندگی و فرهنگ کنار هم بودن

با ما شو

وبلاگی در خصوص سبک زندگی و فرهنگ کنار هم بودن

فیس بوک و تجارت ارتباطات

پنجشنبه, ۲۱ بهمن ۱۳۹۵، ۰۵:۰۴ ب.ظ

فیسبوک، کسب و کاری که از ارتباطات مجازی کاربران پول  می سازد

فیسبوک و تجارت ارتباطات

با توجه به تاثیراتی که فیسبوک بر گسترش روابط اجتماعی و ایجاد جنبش هایی با زمینه های انسانی و

 مدنی گذاشته این شبکه مجازی توانسته در سال گذشته 7میلیارد و 900 میلیون دلار درآمد داشته باشد.

فیس‌بوک  یک سرویس شبکهٔ اجتماعی برخط است که در ۴ فوریه سال ۲۰۰۴ میلادی توسط مارک زاکربرگ و دوستانش ادوآردو سوری، اندرو مک‌کالم، داستین مسکوتیز و کریس هیوز در دانشگاه هاروارد به وجود آمد. در ابتدا نام‌نویسی در این تارنما به دانشجویان دانشگاه هاروارد محدود بود، اما با گذشت زمان دسترسی به آن برای دانشگاه‌های شهر بوستون، آیوی لیگ و دانشگاه استنفورد نیز گشوده ‌شد. پس از افزوده‌ شدن دانشگاه‌های مختلف و دبیرستان‌ها به لیست مجاز عضویت در فیس‌بوک، عضویت در آن به تدریج در دسترس تمامی افراد بالای ۱۳ سال در سراسر دنیا قرار گرفت.


کاربران برای بهره‌گیری کامل از فیس‌بوک باید در آن نام‌نویسی کنند. پس از نام‌نویسی، امکان ایجاد نمایه شخصی، افزودن دیگر کاربران به فهرست دوستان، فرستادن و دریافت پیام و دریافت آگاه‌سازی از تغییرات دوستان خود فراهم می‌گردد. علاوه بر این موارد، پیوستن به گروه‌های مورد علاقه، یافتن هم‌کاران، هم‌کلاسی‌ها، پسندیدن پستها، بیان دیدگاه و دسته‌بندی دوستان از امکانات دیگر این سیستم است.

فیس بوک با امکانات ارتباطی از قبیل گروه ها، معرفی دوستان مشترک و کمپین ها باعث شده تا کاربران بتوانند با دوستان و آشنایان خود حتی اگر سال ها از آنها بی خبر بودند ارتباط برقرار کنند. این قابلیت در کنار نقش اطلاع رسانی، فیسبوک را به یک گردهمایی مجازی بزرگ تبدیل کرده است که بی تردید این حجم از کاربر و مخاطب می تواند سرمایه بزرگی را برای این شبکه اجتماعی به همراه بیاورد.

 در ماه سپتامبر سال ۲۰۱۲ میلادی تعداد اعضای این وب‌سایت از مرز ۱ میلیارد نفر گذشت. که به گفته خود فیس‌بوک ۸٬۷٪ آن‌ها کاربران جعلی هستند. وب‌سایت فیس‌بوک سالیانه ۱۸۰ پتابایت (معادل نیم پتابایت در روز) اطلاعات در سرورهای خود ذخیره می‌کند. این وب‌سایت به ۴۰ زبان دنیا قابل دسترس بوده و ۷۰ درصد از کاربران آن در خارج از ایالات متحده هستند.

امروزه فیسبوک با گردهمایی های مجازی، پویش های اجتماعی بزرگی را ایجاد کرده است، پویش هایی که اغلب در زمینه های حمایت از حقوق زنان و کودکان، منابع طبیعی و حیوانات شکل می گیرد و به دلیل ازدیاد مشارکت کاربران، پویش ها اغلب تاثیرات قابل توجهی بر جامعه می گذارند.

در کنار تاثیراتی که فیسبوک بر گسترش روابط اجتماعی و ایجاد جنبش هایی با زمینه های انسانی و مدنی گذاشته این شبکه مجازی توانسته در سال گذشته 7میلیارد و 900 میلیون دلار درآمد داشته باشد.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۵/۱۱/۲۱
حسین لطیفی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی