با ما شو

وبلاگی در خصوص سبک زندگی و فرهنگ کنار هم بودن

با ما شو

وبلاگی در خصوص سبک زندگی و فرهنگ کنار هم بودن

5best restaurant

دوشنبه, ۲۵ بهمن ۱۳۹۵، ۰۷:۱۵ ب.ظ

بهترین خوراک‌ها و سرویس‌ها کجا ارائه می‌شود

5 رستوران برتر دنیا


خوردن غذ از لذت‌بخشترین تفریحات انسان بشمار می‌آید اما جدا از اهمیت طعم و نحوه پخت غذا؛ محل و نوع ارائه غذا هم نقش مهمی را ایفا می‌کند تا شما بتوانید یک وعده غذایی ویژه را تجربه کنید.

امروزه رستوران‌ها تمرکز را بر نحوه ارئه خدمات و طراحی فضا گذاشته‌اند تا بتوانند خود را با غافلگیری و شگفت‌زده کردن؛ در ذهن مشتری ماندگار کنند.

حالا می‌خواهیم باهم 5 رستوران برتر دنیا در سال 2016 را یشناسیم:

 

1- Osteria Francescana:



رستوران اوستریافرانچسکانا با نظر بیش از 1000 کارشناس آشپزی پس از دو سال تحمل مقام دومی، در سال 2016 به مقام اول و بهترین رستوران اروپا و جهان رسید.

این رستوران در شهر مودنا ایتالیا، با رهبری  ماسیمو بوتورا، سرآشپز ایتالیایی و خلاقیت‌های مداوم این سرآشپز، توانست نگاه منتقدان حرفه آشپزی را به سمت خود جلب کند. سرآشپز 53 ساله اوستریافرانچسکانا مانند نوجوانی جسور، قواعد و عرف‌های ایتالیایی را تغییر داد که این کار در کشوری که فرهنگ غذای عمیق و البته محافظه‌کاری دارد، شهامت بسیار زیادی می‌خواهد. از جمله کارهای بوتورا می‌توان به تغییر نوع غذاها همزمان با تغییر فصل یا ارائه غذاهای ویژه در مراسم‌های سنتی ایتالیا اشاره کرد که این کار از سمت مشتریان، به‌خصوص مشتریان ایتالیایی مورد تشویق قرار گرفت.

از ویژگی‌های قابل توجه در فضاسازی رستوران می‌توان به طراحی سه اتاق این رستوران برای صرف غذا اشاره کرد که با آثار هنری و پخش موسیقی جاز، این فضا را برای مشتریان جذاب و دلنشین کرده است.

مجموع این ویژگی‌ها یعنی غذاهای متنوع و فضایی با سبک هنری اما مطابق با زمان حال باعث شده تا این رستوران در صدر جدول رستوران‌های دنیا قرار گیرد.

 

2- El Celler de Can Roca:



سه برادر دروکا صاحبان رستوران ال‌سلردکن‌روکا هستند که هرکدام در زمینه‌های مرتبط با آشپزی صاحب سبک هستند. در کنار خلاقیت و تجربه هریک از این سه ‌برادر، رابطه گرم آن‌ها باعث شده تا فضایی صمیمی و دوست‌داشتنی برای مشتریان ایجاد شود.

معماری بیرونی ساختمان از جذابیت‌های این رستوران به‌حصاب می‌آید چراکه این رستوران در شهر ساحلی ژیرونا در ایالات کاتالونیای اسپانیا قرار دارد و بافت این شهر، بافتی قدیمی است با محله‌هایی که مردمی از طبقه کارگر را در خود جای می‌دهد.

اما برخلاف ظاهر بیرونی، فضای داخلی ساختمان بسیار مدرن طراحی شده، مخصوصا اتاق غذاخوری که به شکل یک مثلث شیشه‌ای ساخته شده و مشتریان را محصور خود می‌کند.

و در آخر مانند همه رستوران‌ها مهمترین ویژگی این رستوران تنوع غذایی آن است که تیم آشپزی آن برای گسترش این تنوع غذایی سال گذشته سفرهایی را به کشورهای آمریکای‌جنوبی، ترکیه و ایالات متحده داشتند.

برادران دروکا با ایجادطراحی‌های جذاب و غذاهای متنوع توانسته‌اند فضایی صمیمی و فوق‌العاده را برای میزبانی از مشتریان خود ایجاد کنند.


3- Eleven Madison Park:



گایدارا صاحب نیویورکی و اِم سرآشپز سوئیسی رستوران اِلِوِن‌مَدیسون‌پارک، با ذوق هنری و مدرن در طراحی رستوران توانستند با برداشتن مرز بین سالن غذاخوری و آشپزخانه، فضایی نزدیک و صمیمی بین کارکنان رستوران و مشتریان ایجاد کنند، ابتکاری که در بین رستوران‌هایی با طراحی مدرن رواج پیدا کرده‌است.

از دیگر ابتکارات الون‌مدیسون‌پارک، طراحی متفاوت م وخصوص برای هر ظرف است، گایدرا و اِم با تصمیمی جسورانه فهرست غذاهای خود را از 14 به 7 غذا کاهش دادند تا با کم کردن تنوع غذایی، تمرکز و انرژی خود را روی طراحی ظروف غذا مطابق با سلیقه هر مشتری بگذارند که با قرار گرفتن آشپزخانه در سالن غذاخوری و ارتباط مستقیم مشتریان با آشپزها این موضوع امکان پذیر شده‌است.

در طراحی و جایگذاری میز و صندلی‌ها به راحتی مشتریان مورد توجه قرار گرفته است و در عین‌حال فضای مدرن و فاخر رستوران و نمای بیرونی که به سمت پارک قرار گرفته است توجه مشتریان را جلب می‌کند.

این دو همکار صمیمی درکنار کار طراحی رستوران و هتل‌ها توانسته‌اند رستوران خود را با محیطی متفاوت در اختیار مشتریان خود قرار دهند و مقام سوم را بین بهترین رستوران‌های دنیا کسب کنند.

 

4- Central:



رستوران سنترال که در شهر لیما و کشور پرو قرار دارد، با غذاهای متنوع و استفاده از مواد غذایی محلی و طراحی ظرف های غذایش که از مناطق طبیعی پرو الهام گرفته شده، می‌تواند مشتریانش را با خوردن غذا به یک سفر در سرتاسر پرو ببرد.

ویرجیلیو مارتینز سرآشپز رستوران سنترال مواد غذایی خود را از نقاط مختلف کشور پرو تهیه می‌کند، مارتینز با این کار توانسته این امکان را به مشتریان بدهد تا غذاهای خود را از عمق 20 متری دریا تا ارتفاعات 4100 متری پرو انتخاب سفارش دهند.

از دیگر ویژگی‌های این رستوران بطری‌های آب معدنی خالص و طبیعی است که در کنار غذا به مشتریان ارائه می‌شود.

مارتینز با الهام گرفتن از طبیعت پرو و استفاده از ظرفیت‌های غذایی این کشور توانسته سنترال را به محیطی تبدیل کند تا مشتریان با مشاهده میز غذای خود که محتویاتش از موادغذایی محلی پرو و طراحی ظروف نیز الهام گرفته از منابع طبیعی این کشور است؛ بتوانند درکنار لذت بردن از غذا، خود را جزئی از طبیعت پرو تصور کنند.

5- Noma:



تبدیل شدن یک انبار بازسازی‌شده در شهر کپنهاگن دانمارک به یک رستوران، آغازی بود برای روند جهانی شدن غذاهای اسکاندیناویایی. رستوران نوما با سرآشپز 37 ساله خود یعنی رِنه‌رِدزیپی توانست بانوآوری در نحوه پخت غذاهای محلی اسکاندیناوی و همچنین جست‌و‌جو برای ابداع غذاهای جدید، در کانون توجه کارشناسان غذا در دنیا و همچنین مشتریان قرارگرفت.

از نکات قابل‌توجه در این رستوران، پذیرایی از مهمانان توسط آشپزهای رستوران با حالتی شکیل و فاخر است که نشان دهنده‌ی اعتماد آشپزان به کار خود است.

سبزیجات قسمت اصلی ظرف‌های غذا را در این رستوران تشکیل می‌دهند که این نوع ترکیب غذایی برای رستوران‌ها معمول نیست. اما استفاده از سبزیجات مختلف مانند سیب، لیمو، آویشن، برگ‌کلم، سیب‌زمینی‌دانمارکی، گزنه و ماهی مرکب خام باعث می‌شود تا با خوردن این نو ترکیبات موادغذایی، انفجاری از ترکیب طعم احساس شود.

رِدزیپی با ارائه غذاهای ناشناس اسکاندیناویاییتوانسته تجربه جدیدی را برای مشتریان خود به‌خصوص مشتریان خارجی ایجاد کند و با نوآوری‌ در پخت غذاها توانسته در جمع پنج رستوران برتر دنیا قرار گیرد.


منبع: www.theworlds50best.com

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۵/۱۱/۲۵
حسین لطیفی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی